PROTIHLUKOVÁ ZAŘÍZENÍ KOLEJOVÝCH BRZD


= nejmodernější technologie pro bezhlučný a ekologický provoz spádovišť =



Nabízíme
komplexní řešení pro snížení hluku z provozu kolejových brzd na spádovištích.
S využitím nejúčinnějších dostupných technologií dokážeme snížit hladiny hluku až o několik desítek dB, zcela odstranit tónovou složku hluku (pískání) a zajistit tak dodržení přísných hygienických limitů hluku i v těch nejnáročnějších podmínkách.



PROTIHLUKOVÝ SYSTÉM BREMEX ANNSYS




WONROSTM technologie - Wear Out and Noise Reduction On Source

Systém BREMEX ANNSYS, vyráběný a patentovaný slovinskou firmou ELPA, d.o.o., kterou zastupujeme na českém trhu, představuje mimořádně účinné aktivní opatření pro omezení hluku vznikajícího při brzdění vozů v kolejových brzdách.

Hlavní účinky a výhody:

- výrazné snížení hlučnosti kolejových brzd, útlum pískání
- omezení vibrací a rázů během brzdění

zároveň 
- snížení opotřebení brzdných lišt, prodloužení jejich životnosti

- plně automatický provoz

- snadná obsluha, nenáročná údržba
- ekologický provoz


Principem protihlukového systému je ošetření brzdných ploch speciálním kompozitním přípravkem (DBM-50).
Přípravek je nanášen na brzdné plochy (boční stranu kol) pomocí aplikačních lišt umístěných podél kolejnice před brzdami, obvykle na začátku svážného pahrbku (verze "BASIC"). Verze BASIC umožňuje ošetřit pomocí jediného zařízení více brzd současně.
Druhou možností je umístění přímo na kolejové brzdě těsně nad brzdnými lištami (verze "EXTRA/SWS").

Funkce systému je plně automatická. Pro provoz je zapotřebí pouze zdroj elektrické energie a provozní náplň (DBM). Montáž a údržba systému jsou nenáročné. Zařízení funguje spolehlivě za všech klimatických podmínek.

DBM-50 je ekologicky šetrný, biologicky odbouratelný přípravek, který byl vyvinutý speciálně pro použití na kolejových brzdách tak, aby při správném použití neovlivňoval negativně brzdný účinek. Vyznačuje se mimořádnou odolností vůči extrémně vysokým tlakům.
Na brzdných plochách vytváří ochranný mikrofilm, který účinně potlačuje hluk přímo u zdroje jeho vzniku, omezuje vibrace a rázy během brzdění, zároveň snižuje mechanické opotřebení brzdných lišt a přispívá tak k prodloužení jejich životnosti.

Další informace: 
- "Snížení hluku a opotřebení adhezních ploch v kolejové dopravě s využitím nové technologie WONROS"  (článek Silnice Železnice 2/2011)

- "Snižování hluku vznikajícího při provozu kolejových brzd na seřaďovacích nádražích..." (článek Silnice Železnice 2/2015)

- "Hluk z provozu seřaďovacího nádraží ve městě - v současné době řešitelný problém"
(článek Silnice Železnice 2/2017)

- www.elpa.si


ZAŘÍZENÍ PRO TLUMENÍ ODFUKU TO-KB



Zařízení je určeno pro snížení hluku odfukovacích hrdel pneumatických válců a hluku výfukových ventilů ovládací soupravy. Vypouštění vzduchu je realizováno přes tlumící prvky hluku, které jsou umístěny na krytech odfukovačů, resp. krytu vypouštěcích ventilů ovládací soupravy.

 - Tlumení odfuku odfukovacích hrdel

Tlumič sestává z dvoudílného krytu, který je nasazen na odfukovač a spojen 4 šrouby. Na tělese krytu je našroubováno 14 ks tlumících prvků.

- Tlumení výfuku ovládací soupravy

Tlumič ovládací soupravy tvoří kryt vypouštěcích ventilů, ze kterého je vyfukován vzduch přes 4 tlumící prvky.
Vypouštěcí ventily ovládací soupravy jsou zavedeny do krytu a utěsněny.
Kryt zároveň slouží jako nosný prvek ovládací soupravy. Na straně tlumících prvků a na opačné straně je kryt opatřen víky, která lze odšroubovat.